Raumyr Barnehage

Raumyr Barnehage SA er en privat foreldreeid barnehage som åpnet 25. august 2000 Det er ca. 40 barn fordelt på 3 avdelinger.

Raumyr Barnehage ligger fint til i nærheten av skog og flotte turområder. Oppholdsarealet i barnehagen er 277,7 m2 og ca. 2100 m2 ute.

Inne har vi 3 store avdelinger, med et tilhørende grupperom. De 3 avdelingene heter Edderkoppen, Skrukketrollet og Tusenbeinet. Hver avdeling har egen inngang, med garderober og stellerom knyttet til inngangen.

I sentrum av barnehagen har vi et stort og lyst fellesrom med kjøkken. Arealene er fleksible i forhold til barnas behov for aktivitet og hvile.

Barnehagen har sin egen gapahuk i skogen og vi en hytte i barnehagens uteområde som fungerer som et ekstra rom og brukes av en liten barnegruppe hver dag,

Ute har vi en stor og fin lekeplass som innbyr til lek og aktiviteter. Den er godt utnyttet med mange fine lekeapparater. Den er utformet slik at den naturlige kupering er bevart best mulig. Hvert år blir plassen kontrollert av en ekstern lekeplasskontrollør.

Vi liker å gå på tur og en dag i uken pakker dere tursekken og vi går på tur!

Vi er opptatt av omsorg, lek, sosialkompetanse og uteliv.

Tre dager i uken får barna havregrøt til frokost. Vi har fokus på å servere sunn og god mat! Avdelingene lager varmmat selv noen dager i måneden, da har vi i tillegg fokus på at barna skal være med å tilberede maten.

Vi har mange tradisjoner vi gjennomfører hvert år, de kan dere lese mer om under fanen ”OM OSS” – Tradisjoner.

Vi gjennomfører brukerundersøkelse hvert år og har gode resultater.

Barnehagen drives som et samvirkeforetak.

Vi er medlem av Private barnehagers Landsforbund (PBL).